9. tammikuuta 2012

56 asiaa minusta.

Taidan uhrautua ja tehdä tämän postauksen mikä jokaisesta nykyblogista löytyy, nimittäin fakta-postauksen. Tylsää tai ei, saattepa tietää tärkeitä ja vähemmän tärkeitä asioita minusta.


1. Oon Kata ja mun lempinimi on aina ollu Kata. Lisäks mua kutsuttiin pienenä Katkaravuks ja Katskuks. Kata on paras, en nykyään enää oikeen tunnista jos mua kutsutaan Katariina-nimellä.

2. Olen lyhyt. Ihmiset uskoo sen yleensä vasta kun näkee mut, kuvien perusteella mua luullaan aina normimittaiseksi tai pitkäksi. Oikeasti mulla on pituutta se himpun verran yli 160cm, ja ainakin mun mittakaavassa olen lyhyt.

3. Suuri osa mun parhaimmista kavereista ja tärkeimmistä ihmisistä asuu jossain kaukana. Täällä asuu muutama superkamunen, loput parhaat löytyy muualtapäin maailmaa.

4. Meinasin lähteä lukion sijaan Ingmanin käsi-ja taideteollisuusopistoon opiskelemaan valokuvausta. Päädyin ratsastuslukioon.

5. Oon viettäny elämääni lukiossa jotain puolivuotta ja oon täysin kyllästynyt niihin ihmisiin ja siihen koko juttuun. En kyllä usko että ammattikoulukaan olis ollu mun juttu.

6. Pidän olinpaikkani salaisuutena vaikka suurinosa kyllä varmaan tietää sen. Aina on olemassa joku pedopappa joka tykkää heppatytöistä.

7. Oon addiktoitunut musiikin, ihmisten ja tietokoneen lisäks suklaaseen. Yllätys ? Tuskin.

8. Oon jo pitkään halunnut lävistyksen tai useampia, tosin porukat rajoittaa mun haluamisia liikaa. Sitäpaitsi en osais kuitenkaan päättää, sillä mielessä on pyörinyt snakebitesit, madonna (aikoja sitten.. onneksi), kieli- ja kulmalävistys. Medusa on tällä hetkellä päällimmäisenä mielessä.

9. Siltikään en oo koskaan tajunnu esim. surface-lävistyksiä ihan pimeissä paikoissa, lävistyksiä genitaalialueella tai sitä, että vaikka koko suun ympärystä on täynnä lävistyksiä.

10. Mulla on oikeasti silmälasit. En kuitenkaan käytä niitä kuin koulussa sillointällöin ja haaveilen salaa silmäleikkauksesta että pääsisin noista kokonaan eroon.


11. Oon harrastanut elämäni aikana aika tylsiä juttuja, näytelmäkerhojen ja pianotuntien lisäksi vaan sählyä ja ratsastusta. Ja jotain muita musiikkijuttuja, en mitään oikeesti jännää niinkun pitsinnypläystä tai sirkusta.

12. Oon värjännyt mun hiuksia kunnolla 10-vuotiaasta lähtien, oikean värini oon nähnyt koko hiuksissa viimeksi varmaan 11-vuotiaana. Eikä se häiritse mua.

13. Hiusvärit on kuitenkin ollu aika normaaleja, ruskean eri sävyistä oon päätynyt puna-mustaan ja kokopunaiseen, violetteihin raitoihin, keltaiseen raitaan ja oon muutaman päivän elänyt melkeen blondinakin. Eniten kaipaan punamustaa ja kirkkaanpunaista hiuskuontaloa.


14. Taidan olla ekaa kertaa elämässäni kasvattamassa hiuksia näin pitkiksi. Lapsena mulla oli ehkä tän mittaset hiukset, sitä pidempiä en oo nähnyt omassa päässäni. Kouluun mennessäni halusin leikata lyhyet hiukset ja pitkän aikaa pysyin jossain keskivälimittaisissa hiuksissa.

15. Oon oikeesti tosi kiltti tyttö, suurin paheeni on oikeasti suklaa. Harvinaiset juhlistamiset ja biletykset ei oo paheita, ne on kohokohtia.

16. Joskus 11-vuotiaana sain puisen keinulaudan kulman päähäni, siitä lähtien mun otsaa on somistanut vasemman kulmakarvan yläpuolella oleva arpi. Taisi olla 6 tikkiä, ei sattunut mutta äiti pelkäs että puhkaisin silmäni. Onneks en.

17. Asun Savossa, mutta koska en oo suvultani täältä kotoisin, en aina ymmärrä näitä ihmisiä jotka on suvultaankin savolaisia. Oon kaikkialta Suomesta ja en löydä itestäni kieron savolaisen piirteitä paljoakaan.

18. Ennen MCR:ää mulla ei ollut lempibändiä. Nyt on, ja musiikki on noussut viimeisen vuoden aikana suurimpaan osaan mun elämässäni ikinä.

19. Oikeasti olen kai olevinani jotenkin musikaalinen. Pianoa olen soittanut ilmeisesti 3-4-vuotiaasta lähtien tai ainakin on olemassa kuva musta kieli poskella soittimen ääressä sen ikäisenä, rytmitajuakin kai on koska musiikintunneilla jouduin usein rumpuihin "koska muut ei pysyneet rytmissä", rakastan laulamista vaikka omasta mielestäni äänessäni ei kehumista ole, muiden mielestä kai on. Musikaalisuus on kai periytynyt isän puolelta suvusta.

20. Oon ollu ihan pienestä pitäen sitämieltä, että äidiltä en oo perinyt muutakuin mustat silmänaluset. Pienenä mulle naurettiin kun kerroin sen, en oikeen tajunnut miksi. Isompana tajusin että ei se ainakaan ainut perimäni asia ole...

21. Parhaimmat kaverit on niitä, joita en ole tuntenut kauiten. Parhaan ystäväni oon tuntenut vasta 1 ½ vuotta, toisen mahtavan 3 ½ vuotta ja erään vasta 9kk. Hassua.

22. Donna on eka lemmikki, koska sitä ennen mulla epäiltiin allergiaa ja isosiskolla myös. Loppujenlopulta mulla olikin vaan astma ja koira ei vaikuttanut siihen mitenkään.


23. Mun sisällä asuu oikeasti pieni tai aika isokin materialisti, tulen aina onnelliseksi saadessani jotain kivaa ja silmää miellyttävää.

24. Normaalivaatteitakin enemmän olen alusvaateholisoitunut, voisin käyttää niihin rajattoman määrän rahaa jos sitä vaan olis. Useimmiten vastaan tulee myös koko-asiat, kivoimmissa ei koskaan ole kokoja. Niin se vaan menee.

25. Huomaan paljastelevani teille koko ajan enemmän henkilökohtaisia asioita, no tuskin siitä haittaakaan on. Älkää muistutelko jos tavataan.

26. Mulla olis suuri himo sisustaa huoneeni uudelleen tai itselleni kokonainen koti, mutta porukat tulee koko ajan asiassa vastaan. En sais muka täyttää seiniäni kaikella kivalla koska "tapettiin jää reikiä nastoista" tai "sopisko se muka sinne".

27. En käytä legginssejä, ja protestoin asiaa vastaan jonkin verran. Ainakin sitä asiaa vastaan, että kaikki ei tajua ettei legginssit ole housut. Perse pitäisi peittää, kiitos.

28. Oon halunnut jo pitkään matkustaa sukulaiseni luo Floridaan, se on taidemaalari. Se maalaa ihania tauluja mutta porukat ei suostu reissuun. Ootan että täytän 18 ja no, seurasta ei kyllä tule olemaan puutetta. Sen uskon. Syynä on yksinkertaisesti se, että A m e r i k k a.

29. Oon matkustellut liian yksipuolisesti, sillä en oo nähnyt vielä muutakuin Teneriffan, Kosin, Kyproksen, Viron, Ruotsin ja Latvian. Vielä on näkemättä Afrikka, Keski-Eurooppa, Aasia, Amerikat ja muu.


30. En koskaan tykännyt Disney-prinsessoista kauheasti, lemppari niistä taisi olla Ariel tai Lumikki. Enemmän katsoin telkkarista Muumeja ja Puuha-Peteä.

31. Etsin itsestäni aina jotain mielisairauksia. Tää kuulostaa sairaalta, mutta oon epäillyt itselläni kaksisuuntaisen mielialahäiriön lisäksi mm. sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja pakko-oireista häiriötä. Toivottavasti mulla ei kuitenkaan oo mitään näistä.

32. Haluan ehkä 2 lasta, ja tyttöjä pitää olla ainakin yksi. Senkin takia, että haluan ostaa sille nättejä vaatteita. Mua pidetään tän takia ihan kamalana, mutta tyttö mulle kiitos.

33. En haluais kuitenkaan koskaan synnyttää. Enkä imettää. Joten saa nähdä, tuleeko musta koskaan äitiä.

34. Mun tulevaisuudensuunnitelmat on täysin auki. Tiedän sen verran, että haluaisin lähteä opiskelemaan lukion jälkeen Tampereelle tai Turkuun, mutta ala on suuri kysymysmerkki. Psykologia kiinnostaa, varoitus kaikille jos olen teidän psykiatri 10 vuoden päästä.

35. Tällä hetkellä harrastan ratsastusta kolmesti viikossa, helmikuussa aloitan vielä ylimääräisen kerran joten ratsastan sitten neljästi. Lisäksi soitan pianoa ja laulan satunnaisesti, silloin kun mieli tekee. Lenkkeily ja kunnonkohotus on alkamaisillaan kunhan näytelmältä ehdin.

36. Suurin onnettomuus mikä mulle on tapahtunut, oli se, kun jäin hevosen alle lumiseen ojaan. Upposin lantiota myöten lumeen ja heppa kans, silloin ei pelottanut mutta jälkikäteen tajusin että olisin voinut kuolla.

37. Ärsyttävin luonteenpiirre ihmisissä on kaksinaamaisuus ja epärehellisyys. Arvostan myös suorapuheisuutta, ja suutun helposti jos mulle ei sanota jotain asiaa suoraan vaan joudun itse selvittämään sen.

38. Mun vakavien seurustelusuhteiden määrä on säälittävä nolla. Syytän siitä asuinpaikkani pienuutta ja itseäni, vaikka en olekaan mikään sitoutumiskammoinen.

39. Joskus mulle iskee jonkinasteinen pakkomielle kirjoitusvirheistä, vaikka jakelen niitä omassakin tekstissäni jonkinverran. En sitäpaitsi tiedä, kirjoitanko blogiani puhekielellä vai kirjakielellä. En ainakaan puhu kirjakieltä.

40. En tunnusta itseäni minkään tyylin edustajaksi. Toisinaan kuulen kommentteja siitä, miten pukeudun ja mitä musiikkia kuuntelen, mutta todellisuudessa olen sekoitus kaikkea.


41. Oon kaikkea muuta kuin homovastainen, ja odotan innolla, josko joku mun kavereistani paljastuisi homoksi. Ihmiset on ihmisiä sellaisina kuin on, ja kaikilla kuuluisi olla tasavertaiset oikeudet.

42. Presidentinvaaleissa äänestäisin Pekka Haavistoa, jos voisin. Pääasiassa sen vuoksi, että se ajaa homojen oikeuksia.

43. Nolostun tyhmistä asioista, mutta harvemmin punastun. Eikä se johdu siitä meikkipohjasta minkä naamaani sudin päivittäin, mutta en vaan punastu asioista.

44. Olen löytänyt ehkä ensimmäisen henkilön elämäni aikana vuoden sisällä, jolle voin sanoa tai näyttää mitä vaan eikä se nolota.

45. Tutustun ihmisiin keskivertonopeasti. Yleensä tuun juttuun ihmisten kanssa keiden seuraan hakeudun tai ketkä hakeutuu mun seuraan, mutta poikkeuksia löytyy. Ja kai musta yleensä pidetään jos muhun tutustutaan.

46. Tunnustan olevani oikeesti herkkä ihminen. Tai tunteellinen paremminkin. Mutta en koe sitä ongelmana, itkeminen tuntuu puhdistavalta vaikka teenkin sitä joskus turhaan.

47. Saatan kuulostaa pahalta, kun kerron etten ihaile äitiäni. Jos jotakuta ihailen, niin se henkilö on Gerard Way. Koska sen menneisyys ja nykyinen elämä, hüge muutos ja kaikki.

48. En usko Jumalaan, mutta kuulun kirkkoon. Lähinnä sen takia, että tahdon kirkkohäät vielä joskus. En kylläkään osaa kuvitella itseäni valkoisessa unelmamekossa ja täydellisessä ojennuksessa meikin ja kampauksen kannalta, mutta joskus.

49. Yks mun pakkomielteistäni on se, että koulun ruokavälkällä on pakko käydä lukemassa S-marketissa horoskooppikirjasta Ravun horoskooppi kyseiselle päivälle. Kaikki tietää että ruokavälkällä mut löytää Jannikan kanssa sieltä. Joskus ne oikeesti pitää paikkansa !

50. Tahtoisin kantaa kameraa joka paikassa mukana ja ottaa paljon kivoja kuvia muistoiksi, mutta pelkään liikaa sen puolesta. Se makso mulle niin suuren määrän rahaa ja elämä kaatuis pahasti jos se menis mäsäks.. :c

51. Mulla ei oo vielä kesälle 2012 kesätyöpaikkaa. Toivon pääseväni samaan paikkaan kuin edellisinä neljänä kesänä, vaikka haluaisinkin parempipalkkaiseen työhön.


52. Haaveilen lottovoitosta ja omasta kartanosta, mutta vielä enemmän rakkaudesta ja ihmisistä ympärilläni.

53. Odotan täysi-ikäisyydessä eniten ajokorttia ja vapautta. Tuleehan ne muutkin ilot sitten siellä perässä...

54. En halua koskaan elää vanhaksi, tai siis kuolla vanhana. Oon ajatellut että kuolen siinä vaiheessa, kun oon nähnyt elämäni parhaimmat päivät ja keski-iän kriisi on mennyt ohi. Lapsenlapset vois olla jees nähdä, tosin se satuttais vähemmän kuolla jos en näkis niitä ollenkaa. Ja kuolintapa on joku helppo ja nopea, en kestä kitumista.

55. Blogger on ihana, vaikka lukijoita onkin niin vähän. Joskus kirjottaminen tänne tuntuu turhalta, kun muutama tätä ehkä lukee, mutta jatkan silti.

56. Kun olin pieni, musta piti tulla isona laulava kirjastonhoitaja. Älkää kysykö miksi.

Ps. tiedän että noi kuvat on tosi söpöjä. toivottavasti se ei kutita kenenkää persettä.

4 kommenttia:

  1. Laulava kirjastonhoitaja? Sehän on aika hyvä. Musta piti tulla ruumiinavaaja, hieroja, poliisi, parturi ja hevosella ratsastaja. :D

    VastaaPoista
  2. Infected, joo. ainakin olis eksoottinen kirjasto jos siellä kirjastotädit laulelis. :D ruumiinavaaja kuulostaa karulta lapsen haaveeks, hui. :I

    VastaaPoista
  3. Kyl jengi lukee näitä vaikka ei ois rekannu ees lukijaks, varsinkin jos toisinaan FB:hen linkkaa niin on mullakin joku 60 lukijaa/teksti tilastoissa.

    VastaaPoista
  4. Maiju, jep. joskus vaan tulee tyhmä olo kun viimesen viikon ajalta saattaa olla 15 käyntiä, toiselta viikolta taas 80 käyntiä. :>

    VastaaPoista